Hospitality Insider's Club - kurkistuksia kulissien taakse

Kirjoittaja: Katja Kanerva | 18.10.2018 22:13

Haluaisitko sinäkin päästä vieraaksi ensimmäisten joukossa uuteen ravintolaan tai hotelliin? Entäpä, jos sinulla olisi mahdollisuus nähdä myös se, mitä siellä taustalla kulissien takana tapahtuu? Millä eväin mikäkin toimii? Millainen johtamis- tai palvelukulttuuri löytyy kenenkin menestyksen takaa? Minä pääsin, ja haluan uudeelleen!

Hospitality Insider’s Club tarjoaa mahdollisuuden kurkistaa kulissien taakse neljää kertaa vuodessa pidettävien tapaamisten kautta. Vuonna 2013 perustetun klubin jäseniksi ovat tervetulleita palvelusektoreilla työskentelevät keski- ja ylimmän johdon henkilöt sekä tietenkin myös alan muutkin vaikuttajat ja palveluntarjoajat. Klubi ei katso ikää eikä kokemusta, vaan tyyppiä. Yhtenäistä on mm. halu kehittää hospitality-alaa, ja palveluita ylipäänsä. Jäsenten välinen henki on kerrassaan loistava – ja täysin aistittavissa, melkein jopa kosketeltavissa.

”Tahdomme, että meillä on avoin ja kehittävä ote. Tapaamisissa verkostoidumme ja jaamme kokemuksia avoimesti. Meillä on ilo tukea toisiamme, olemme yhdessä voimavara.” kuvaa kaupallisen toiminnan assistentti Taru Munukka, joka hoitaa tapaamisten käytännön järjestelyt ja jäsenasiat.

Ripaus luksusta

Klubi toimii aktiivisesti jo kuudetta vuotta. Tapaamispaikat sovitaan hyvissä ajoin etukäteen, mutta kuitenkin teeman ja sen hetken alan kärkinimet (esim. henkilö, tila, liikeidea, ravintola, hotelli tai muu palveluntarjoaja) huomioiden. Ajan hermolla oleminen ja elämysten tarjoaminen ovat klubin yksiä kulmakiviä. Ja kyllä, pitäähän siinä olla mukana jotain pientä luksustakin.

”Kyllä, jossain määrin voisi sanoa, että haemme luksusta tai premiumia. Eikös premiumia ole jo se, että on vieraana heti toiminnan alkukättelyssä? Enemmän kuitenkin kyse on erilaisten elämyksien kokemisesta, mutta useinhan se elämys sisältää vähintäänkin vivahteen verran luksusta.” kertoo klubin isäntä Pekka Lampi, Haaga-Helian elämys- ja hyvinvointitalouden yksikön lehtori.

Vierailuja kiinnostaviin ja inspiroiviin kohteisiin

Vierailuja on tehty mm. Finnairille, Hommanäsiin sekä Ikeaan. Klubin viimeisin vierailu oli Linnanmäelle, jossa pääteemana olivat elämykset; mistä ne muodostuvat ja kuinka niitä tuotetaan. Antoisa iltapäivä innostavien puhujien kanssa sekä verkostoituminen, olivat jotain sellaista, jota jäi janoamaan lisää. Oli hienoa päästä näkemään kuka ja millaisella johtamisotteella luotsaa pohjoismaiden kärkihuvipuistoa. Mitähän kaikkea muuta taustalla tehdään?

Elämykset rakentuvat pienistä asioista, samoin luksusta tarjoaa jo se, että saa tavata kollegoja ja irrottautua hetken arjen töistä. Ilmapiiri on lämmin ja kutsuva, uutena ihmisenä on helppo astua joukkoon mukaan. Ensimmäisen tapaamisen jälkeen kuulun jo porukkaan. Tuskin maltan odottaa seuraavaa tapaamista!

Hospitality mindset -terveisin
Katja Kanerva
Haaga-Helian EHT-yksikön kaupallisen toiminnan asiakkuuspäällikkö

p.s. seuraava tapaaminen järjestetään marraskuun 6. päivä vastikään uusitussa Ravintola Palacessa. Tule, kurkista kulissien taakse ja rakastu - meillä on paikka vielä vapaana juuri sinulle!

Lue myös Pekka Lammen blogiteksti Hospitality Insider's Clubista.

Liity mukaan klubiin!

Aiheet: Insider, palveluala, hospitality, verkostoituminen